به یمن اثربخشی و مزایایی که مفهوم هیدروپونیک در پرورش گیاهان دارد، این مفهوم به خوبی توانسته جای خود را در زندگی روزمره ما انسان ها باز کند.
با تمام این ها، روند تکامل این باغ های گردان از نقطه نظر زیباشناختی با تغییر و تحول خاصی روبرو نبوده است. سازنده این چرخ سبز گردان شخصی به نام لیبرو روتیلو است. این چرخ مزایای بسیاری نسبت به باغ های سنتی دارد. اول از همه اینکه شما را قادر می سازد تا انواع محصولات کشاورزی را تولید کنید.

این دستگاه کاملا با محیط زیست شما سازگار است. این روش به شما کمک می کند تا سبزیجات تازه خود را بدون آنکه مجبور باشید خانه را ترک کنید پرورش دهید و برخلاف سبزیجاتی که از سوپرمارکت تهیه می کنید دیگر متحمل هزینه حمل و نقل و مصرف اقلام بسته بندی پلاستیکی نخواهید شد.

دومین مزیت آن افزایش سطح زیر کشت گیاهان است که به شما کمک می کند تا گیاهان بیشتری را پرورش دهید. افزایش نور به میزان حداکثر، مزیت دیگر این پروژه است. گیاهان دور تا دور منبع نور که در مرکز چرخ قرار دارد چیده می شوند. لامپ طوری جاسازی شده که نور آن به خوبی در دسترس تمام گیاهان قرار می گیرد.

این امر به کاهش مصرف نور در مقایسه با باغ های سنتی کمک می کند. قاب دستگاه، موتور، مخزن آب و یک پمپ را که آبیاری خودکار گیاهان را عهده دار است در خود جای داده است. گلدان ها و پوشش گلدان ها در غلاف سوراخ دار داخل چرخ قرار دارند. هر گلدان حاوی فیبر نارگیل است که بطور کامل از گیاه و ریشه آن نگهداری می کند.

باغ سرسبز هیدروپونیک

باغ سرسبز هیدروپونیک

باغ سرسبز هیدروپونیک

باغ سرسبز هیدروپونیک

باغ سرسبز هیدروپونیک

باغ سرسبز هیدروپونیک

کنترل و مدیریت عملکرد دستگاه با نصب یک اپلکیشن ساده بر روی گوشی های هوشمند یا تبلت میسر می شود. این اپلیکیشن قادر به کنترل میزان روشنایی، درجه حرارت نور و تنظیم میزان آب دستگاه است.