فایل یا فایلهایی که میخواهید پنهان نمایید را بر روی دسکتاپ خود کپی کنید و با کلیک راست ماوس آنها را به حالت فشرده بیرون بیاورید در عکس زیر فایل را با نام RamiN ذخیره میکنم .


بعداز این کار باید به بخش Run  بروید و cmd  را تایپ کنید تا صفحه خط فرمان اجرا شود برای این کار میتوانید از کلید های ترکیبی Win+R استفاده کنید .


در اینجا ابتدا باید به درایو و پوشه ای که فایل ها قرار دارند برویم ، چون فایلها را بر بروی دسکتاپ کپی کردیم پس با دستور زیر به دسکتاپ مراجعه میکنیم :

Cd desktop

بعد از اجرا این دستور وارد دسکتاپ میشویم.
برای اینکه عکسی که اماده کردیم با فایل فشرده یکی شود باید در اینجا از دستور زیر استفاده نماییم توجه نمایید که بجای اسم هایی که اینجا آمده است از اسم فایل های خود استفاده نمایید .

copy /b sohamagazin.jpg+RamiN.rar soha.jpg


  


توجه داشته باشید اسمی که در اخر می نویسید به عنوان اسم فایلی که ایجاد میشود خواهد بود که در اینجا از اسم سها استفاده کردیم .
کار ما تمام شده است میتوانید فایل های اضافه را پاک نمایید و فقط فایل جدید خود را نگه دارید .فایل جدید به صورت عکس میباشد که حتی با اجرا کردن آن عکس به شما نمایش داده میشود .


برای استخراج فایلهایی که در عکس پنهان است دو روش وجود دارد اولی اجرا کرده نرم افزار فشرده سازی و دومی انتخاب عکس از طریق نرم افزار یا بر روی خود عکس کلیک راست کرده و گزینه Open With را انتخاب کنید و از این قسمت نرم افزار فشرده سازی را انتخاب کنید .